Slik rekrutterer du bedre i sosiale medier

Slik rekrutterer du bedre i sosiale medier

Slik gjør du for å rekruttere bedre gjennom sosiale medier:

Medarbeiderne først

Dine beste ”selgere” av en ledig stilling er dine nåværende eller tidligere fornøyde ansatte. De ansatte har større tiltro enn et annonsert (betalt) budskap.

 

Del hyggelige firmabegivenheter på bedriftens Facebooksider

Å ha en firmaside på Facebook er gratis – kun litt jobb kreves. Faglig utvikling, spennende produkter (husk kundefordel), hyggelige sosiale events, miljøvennlige lokaler, gode garantier er kanskje en selvfølge for mange. Legg det på Facebook – og la de ansatte få mulighet til å like/dele. Og om dere har en ledig stilling – legg det gjerne ut.

 

LinkedIn

Noe av det første en jobbkandidat gjør når du lyser ut en ny stilling er å sjekke på LinkedIn om han/hun kjenner noen i virksomheten fra før. Sørg for at alle ansatte har en åpen profil på LinkedIn og tilby gjerne profesjonell hjelp til å danne en god profil. Det er ikke lenger fy-fy for lojale ansatte å ha en åpen profil på LinkedIn. Det er et sunnhetstegn. Du eier ikke dine ansatte – du eier relasjonen.

 

Twitter

Hvorfor ikke benytte den muligheten som ligger der? Gratis er det også.

Like/dele

Om dine ansatte/ tidligere ansatte er positive til din virksomhet og liker/deler dine stillingsoppdateringer får du mye drahjelp på veien. Og det er gratis.

 

Vil du utnytte sosiale medier bedre i rekruttering?

Manifesto AS v/Svein Grande på tlf 90848780 hjelper deg gjerne.

Send ev mail ved å klikke her – ev send mail til svein.grande@manifesto.no

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.